vineri, 18 martie 2011

Pentru iubire, intreaga lume

"A pastrat iubirea pe care i-o purta la fel de vie ca in vara in care s-au cunoscut. Si pentru a o mentine astfel, s-a indepartat de viata. Uneori traieste zile intregi cu apa si aer. Fiind unicul organism complex care izbuteste acest lucru, cred ca ar trebui sa constituie o noua specie care sa-i poarte numele. Unchiul mi-a povestit candva ca sculptorul si pictorul Alberto Giacometti afirma ca uneori, pentru a picta doar un cap, trebuie sa faci abstractie de intregul trup. Ca sa pictezi o frunza, trebuie sa sacrifici intregul peisaj. La inceput ar parea o limitare, dar dupa un timp iti dai seama ca, reprezentand un sfert de centimetru din ceva, ai probabilitatea de a percepe universul mai complet decat daca ai fi pretins ca repezinti intregul cer.
 Mama ei nu a ales un cap sau o frunza. Ea l-a ales pe tata si, pentru a-l percepe mai bine, a sacrificat intreaga lume."
                                                                                                    Nicole Krauss - Istoria iubirii

7 comentarii:

  1. Mama ei nu a ales un cap sau o frunza. Ea l-a ales pe tata si, pentru a-l percepe mai bine, a sacrificat intreaga lume. - DUMNEZEULEEE!!! <3

    RăspundețiȘtergere
  2. da, foarte tare..pct pe i

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit Istoria iubirii abia dupa ce am pierdut omul care mi-a daruit cartea. Pana atunci am refuzat sa o fac pentru ca nu am vrut ca iubirea noastra sa fie doar istorie. "Multipovesti" adunate intr-o carte portocalie. Citatul ales de tine atinge..

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cata: :) Sa fie de bine?
    @Andreea, Tibi, Tina: ma bucur ca v-a placut.
    @Un trup: Imi pare rau. Pentru ce ai pierdut. Pentru ce ai castigat citind aceasta carte, numai de bine!

    RăspundețiȘtergere