marți, 24 ianuarie 2012

Ce ne spunem atunci cand nu ne vorbim I

...nimic. Nu, nici chiar asa.
De fapt, sunt atatea lucruri pe care le spun atunci cand de fapt nu spun nimic, iar buzele-mi sunt pecetluite intr-o incapatanare nebuna. Nici eu nu inteleg de ce uit de fiecare data ca nu am spus ceea ce sufletul ar fi vrut sa spuna, ceea ce gandurile imi urlau in cap si-i interziceau gurii sa rosteasca. Sub barierele albe ale dintilor cu colturi neregulate, sub moliciunea cerului ei, limba amortita uitase sa se miste, iar sunetele guturale ce se chinuiau sa iasa, ea le impingea inapoi, uimindu-se pe sine de gestul copilaros de a spune nu. De a se impotrivi, de a refuza sa se mai deschida pentru a rosti. Cuvinte, fraze ce nu vor fi ascultate oricum.O voce ce ramasese prizoniera in gatul inrosit, iritandu-se de enervare, din durerea de a nu putea fi auzita. O voce ce-ar fi vrut sa tipe, sa se zbata pe dupa barierele solide, inchisa in capul mic, uitata intr-un colt de trup de care nu voiam sa-mi amintesc, redusa la tacere.
Gura mea uitase sa vorbeasca. Eu uitasem s-o folosesc, s-o iert, s-o eliberez.
Ma ustura sa n-o pot folosi, dar si mai tare m-ar durea s-o fac si sa nu fiu auzita. Cand alegi sa taci, uiti ce mai inseamna sa fii ascultat. Iar eu am invatat asta de o vreme incoace. Cand o sa-mi uit vocea, atunci poate o sa uit si cuvintele pe care obisnuia sa le rosteasca si sa fie inghitite cu greu inapoi.
Sa caut un drum inapoi mi-ar fi imposibil acum, caci totul e acoperit cu praf, iar urmele-s uitate acolo unde am ales sa le inabus printre firele de nisip, adanc, de unde n-or putea sa iasa vreodata.

7 comentarii:

  1. de multe ori sau mai bine spus mereu taceara este cea mai buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca tacerea este buna in anumite situatii,insa atunci cand este vorba de sentimentele noastre ea poate fi o greseala .

    RăspundețiȘtergere
  3. Uneori avem parte de momente in care dorim sa spunem ce avem pe suflet , dar din diferite motive nu putem .

    RăspundețiȘtergere
  4. sunt momente in care, oricat de multe ai avea pe suflet si oricat de apasatoare ar fi durerea, alegi sa taci.. alegi sa taci pentru ca nu mai vezi calea de mijloc, iti vezi doar durerea..

    RăspundețiȘtergere
  5. tacerea ofera adesea cele mai multe raspunsuri!

    RăspundețiȘtergere
  6. Tacerea este un mod de a-ti demonstra superioritatea, indiferent ca ea poate fi interpretata altfel. Aleg sa tac pentru ca am ales sa nu aud ce vreau sa spun, dar, mai ales, aleg sa tac pentru ca altfel as spune mult prea multe.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ioana: ca bine zici :)
    Tic tac: dar uneori tacerea poate spune totul, mai ales in cazul sentimentelor care nu pot fi exprimate niciodata in totalitate.
    viorel: uneori cam multe motive din pacate.
    Diana: ai spus-o foarte bine - nu mai vezi calea de mijloc, ci doar durerea. Nici eu n-as fi putut spune mai bine:) Durerea e de neexplicat, si cu toate astea atat de importanta.
    Scriitor a: exact ce spuneam si eu mai devreme - tacerea desi nu spune nimic, spune totul :) deoarece cuprinde tot ceea ce ne-am imaginat ca am fi putut spune.
    QED: ... si mi-e teama de ce as putea spune. Cat de frumos ai inteles sentimentul pe care voiam sa-l exprim - tacerea poate deveni o arma, o alta latura a demnitatii in loc sa isi insuseasca umilirea unui monolog surd, neauzit.

    RăspundețiȘtergere