vineri, 9 mai 2014

9.9 Iona - Negative



Daca as lua vreodata sufletele noastre si le-as privi in negativ, as vedea cat de diferit arata ele si cat de putin reusim sa ne atingem de fapt.
Esti aici, dar niciodata nu te intinzi pana la mine cu adevarat. Sufletele noastre dezbracate nu se pot uita niciodata unele la altele sa isi vada culorile corecte unul in pielea celuilalt. Nu isi cunosc nici macar numele. Nu se pot striga unul pe altul pe nume. (Cum ai sa poti sa ma gasesti in pat dimineata ? Cum ai sa ma chemi cand ai sa te ratacesti de mine ? Cum ai sa ma trezesti cand am sa incep sa mor ?)
Tot ce poti face este sa iti deschizi ochii si sa astepti sa ii deschid inapoi ; sa nu-ti muti privirea de la mine si... sa astepti sa ma mut si eu inapoi. In trupul tau. Caci am impresia ca am plecat demult. Si uneori uit sa ma mai intorc.
Sa fii aici, am sa te rog. Cu ochii deschisi – sa fii aici – deschis, cand am sa reusesc sa ma deschid si eu spre tine. SI, uneori, cand sufletul meu se trezeste dimineata din spatiul inchis unde se gaseste, te priveste inapoi si suntem impreuna din nou.

Nu te pot iubi decat cel mult cu o privire. Cu ochii. Si, in ultima vreme, am inceput sa-mi pierd vederea de tot. Inainte aveam nevoie sa te indepartez cativa centimetri ca sa-ti pot vedea cu claritate chipul. Numai asa te puteam percepe – numai asa prindeai contur – si sufletul meu te putea primi in sarutari desenate sa apese striatiile organelor cu tine – sarutari de culoare, imprimate stangaci pe gura nevazuta in ochii largi, deschisi si inchisi cu tine. Plini. Cu tine.
(Ce plina eram de tine inainte ! Acum am nevoie sa te indepartez cativa kilometri ca sufletul sa iti poata aminti conturul si chema, peste distanta, ochiul sa te iubeasca inapoi.)
Dar am nevoie de tine, dragul meu. Am nevoie de tine. Numai cu un alt suflet poate al meu sa traiasca, cand simte o caldura sa sparga gheata din somnul sau, cand aude o voce care ii vorbeste, simte ca iubeste inapoi. Fara caldura, pana si inima mea de sange poate sa moara intr-o zi. Uitat si in tacere, un suflet inchis nu poate supravietui.
Am nevoie de tine ca sa pot trai. Gaseste-mi cheia potrivita.

2 comentarii: